Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Στερεάς Ελλάδας ενημερώνει ξανά τους πολίτες για την αποφυγή εξαπάτησής τους από επιτήδειους, με το σύνθημα "Ενημερώστε φίλους και συγγενείς σας ώστε να μην «πέσουν» θύματα των απατεώνων".
Με αφορμή περιστατικά εξαπάτησης ή αποπειρών εξαπάτησης πολιτών που καταγγέλλονται το τελευταίο χρονικό διάστημα στις περιοχές δικαιοδοσίας της και στοχεύοντας στην ενημέρωση των συμπολιτών μας και ιδιαίτερα των μεγαλύτερων και των επαγγελματιών, κρίνει σκόπιμο να δημοσιοποιήσει ξανά χρήσιμες συμβουλές, με σκοπό την πρόληψη και αποφυγή ανάλογων περιστατικών.
Προσοχή σε email και τηλεφωνήματα από αγνώστους
Τι πρέπει να προσέχουν οι πολίτες:
• να μην επιλέγουν τους συνδέσμους που τους παραπέμπουν τα email - SMS και να χρησιμοποιούν αποκλειστικά τις επίσημες εφαρμογές/ιστοσελίδες Internet Banking των Τραπεζικών Ιδρυμάτων,
• να μην καταχωρούν και να μην στέλνουν προσωπικά δεδομένα και στοιχεία πιστωτικών καρτών, καθώς επίσης και να μην απαντούν στα μηνύματα,
πριν από κάθε ενέργεια να επικοινωνούν τηλεφωνικά με το κέντρο εξυπηρέτησης πελατών του εκάστοτε Τραπεζικού Ιδρύματος,
• να προσέχουν το περιβάλλον των ιστοσελίδων αυτών, καθώς έχουν ως μοναδικό ενεργό πεδίο, αυτό της εισαγωγής του ονόματος χρήστη και του κωδικού πρόσβασης, με όλους τους υπόλοιπους συνδέσμους να είναι ανενεργοί, σε αντίθεση με την επίσημη ιστοσελίδα του εκάστοτε Τραπεζικού Ιδρύματος,
• να ελέγχουν την ηλεκτρονική διεύθυνση ( URL ) του συνδέσμου που τους αποστέλλουν, καθώς δεν είναι ίδια με τη γνήσια διεύθυνση της ιστοσελίδας του εκάστοτε Τραπεζικού Ιδρύματος και
• να προσέχουν τα κείμενα που αναγράφονται στα email - SMS, διότι συνήθως περιέχουν ορθογραφικά/συντακτικά λάθη.
- Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί με μηνύματα (email, SMS) που υποτίθεται ότι αποστέλλονται από τραπεζικά καταστήματα και τα οποία συνήθως παρακινούν τους πολίτες να ακολουθήσουν κάποιο σύνδεσμο (link) που βρίσκεται μέσα στο ίδιο email ή SMS και ο οποίος οδηγεί σε ψεύτικη ιστοσελίδα που προσομοιάζει με αυτές των τραπεζών.
Στη συνέχεια ζητούν την καταχώρηση προσωπικών στοιχείων, αριθμούς τραπεζικών καρτών και κωδικούς τραπεζικών λογαριασμών (username και password), τα οποία οι δράστες υποκλέπτουν μόλις αυτά συμπληρωθούν από τους πολίτες. Με τον τρόπο αυτό αποκτούν πρόσβαση σε τραπεζικούς λογαριασμούς των πολιτών και αφαιρούν άμεσα χρηματικά ποσά.
Για αυτό τον λόγο οι πολίτες καλούνται
να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί:
• Να μην γνωστοποιούν σε κανέναν και για κανένα λόγο, τους προσωπικούς κωδικούς σύνδεσης με το e - banking τους, καθώς και γενικότερα προσωπικά ή οικονομικά τους στοιχεία, είτε λαμβάνοντας κάποιο μήνυμα στο κινητό τους τηλέφωνο, είτε στο ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο, ακόμη και με πρόφαση την κατάθεση χρημάτων.
• Να μην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να καταβάλλετε χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα-εταιρείες για αγορά αγαθών-προσφορά υπηρεσιών.
Επισημαίνεται ότι από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
• Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να σας πείσουν για την καταβολή χρημάτων, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού ή φιλικού προσώπου (π.χ. πρόκληση τροχαίου ατυχήματος - νοσηλεία σε νοσοκομείο ). Στις περιπτώσεις αυτές να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό-συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.
Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.) και σε κάθε περίπτωση, να δηλώνετε ότι δεν πρόκειται να παραδώσετε χρήματα. Επισημαίνεται ότι στα τροχαία ατυχήματα ακολουθούνται πάντα από τις Αστυνομικές Αρχές οι νόμιμες και προβλεπόμενες ενέργειες, υπό την καθοδήγηση των κατά τόπους Εισαγγελικών Αρχών και σε καμία περίπτωση δεν υφίστανται παρέκκλιση από αυτές, με την καταβολή χρηματικών ποσών.
• Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
Προσπαθήστε να συγκρατήσετε τα χαρακτηριστικά των δραστών, καθώς και τα οχήματα με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.), για να βοηθήσετε το έργο των Διωκτικών Αρχών.
• Να ενημερώνετε πάντα τις Αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.
Σημειώνεται ότι στην επίσημη ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας, www.hellenicpolice.gr, οδηγός του πολίτη, χρήσιμες συμβουλές, είναι διαθέσιμες αναλυτικές συμβουλές προς τους πολίτες, για την αποφυγή περιπτώσεων εξαπάτησης από επιτήδειους, που με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα προσπαθούν να τους αποσπάσουν χρηματικά ποσά.
Σποτ της Ελληνικής Αστυνομίας για τις τηλεφωνικές απάτες:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου